Najczęściej zadawane pytania


Jak prawidłowo przygotować plik do druku?

Po skonfigurowaniu produktu w kalkulatorze pojawi się link z kartą produktu, w której zawarte są informacje o prawidłowym przygotowaniu pliku.

W jakim formacie mam przesłać plik do wydruku?

Najchętniej drukujemy z plików PDF.

Co to jest kolorystyka CMYK?

Maszyny do druku posiadają tonery w  czterech kolorach. Cyan, magenta, yellow, black. Dlatego też w tej kolorystyce powinny być przygotowane pliki do druku.

Co to jest kolorystyka CMYK?

Maszyny do druku posiadają tonery w  czterech kolorach. Cyan, magenta, yellow, black. Dlatego też w tej kolorystyce powinny być przygotowane pliki do druku.

Co to jest kolorytyka RGB?

Wszystkie monitory wyświetlają obraz RGB.

Co mam zrobić jeśli mój projekt przygotowany jest w kolorystyce RGB?

W takim przypadku maszyna drukująca sama zmienia kolorystykę na CMYK, jednak robi to w sposób nie do końca kontrolowany przez operatora maszyny. Kolory w mniejszym lub większym stopniu mogą odbiegać od tych w projekcie.

Co mam zrobić jeśli mój projekt przygotowany jest w kolorystyce RGB?

W takim przypadku maszyna drukująca sama zmienia kolorystykę na CMYK, jednak robi to w sposób nie do końca kontrolowany przez operatora maszyny. Kolory w mniejszym lub większym stopniu mogą odbiegać od tych w projekcie.

Co to są piksele?

To najmniejsze prostokątne elementy obrazu graficznego w jednolitym kolorze. W dobrze przygotowanej grafice widoczne są przy bardzo dużym powiększeniu. Przy słabej jakości grafiki widoczne bez powiększania.

Czy kolory na wydruku będą identyczne jak widziane na monitorze?

Wszystko zależy jak mamy ustawiony lub skalibrowany monitor. Na każdym monitorze kolor może nieznacznie być inny, a na źle ustawionym monitorze różnica może być znacząca. Dlatego też zachęcamy do wykonywania wydruków próbnych.

Czy kolory na wydruku będą identyczne jak widziane na monitorze?

Wszystko zależy jak mamy ustawiony lub skalibrowany monitor. Na każdym monitorze kolor może nieznacznie być inny, a na źle ustawionym monitorze różnica może być znacząca. Dlatego też zachęcamy do wykonywania wydruków próbnych.

Czy mogę liczyć na waszą pomoc przy tworzeniu projektu graficznego?

Tak, wszystkie wytyczne do stworzenia samodzielnego projektu znajdują się w karcie produktu.

Co to są spady?

Jest to obszar poza linią cięcia, przeważnie od 2mm do 5mm. Najczęściej na spady przeciągamy grafikę tła. Dzięki temu po przycięciu mamy tło wydruku do samej krawędzi.

Czy wasza drukarnia posiada gotowe wzory projektów?

Tak, posiadamy gotowe wzory projektów.

Czy mogę zlecić waszej drukarni wykonanie projektu graficznego?

Tak, dla każdej zleconej nam pracy możemy odpłatnie wykonać projekt graficzny.

W jakiej rozdzielczości powienien być plik z projektem?

Wszystkie użyte fonty (zestawy czcionek) powinny być osadzone w pliku, ewentualnie zamienione na krzywe. Wszystkie bitmapy powinny mieć rozdzielczość 300DPI.

W jaki sposób mogę przesłać pliki do wydruku?

Pliki można przesłać mailem, ewentualnie dostarczyć na nośniku danych do naszego punktu obsługi klienta.

W jaki sposób mogę przesłać pliki do wydruku?

Pliki można przesłać mailem, ewentualnie dostarczyć na nośniku danych do naszego punktu obsługi klienta.

Czy zamówienie mogę złożyć telefonicznie?

Niestety nie. Zamówienia przyjmowane są tylko i wyłącznie mailem lub w naszym punkcie obsługi klienta.

Czy zamówienie mogę złożyć telefonicznie?

Niestety nie. Zamówienia przyjmowane są tylko i wyłącznie mailem lub w naszym punkcie obsługi klienta.

Co powinno znajdować się w moim zamówieniu?

Powinny znajdować się następujące informacje.
– rodzaj zamawianego produktu np. ulotki
– rozmiar np. A6
– kolorystyka np. kolorowa
– rodzaj zadruku np. dwustronny
– rodzaj papieru np. kreda 135 błysk
– ilość
– opcje dodatkowe np. dziurkowanie, zszywanie, foliowanie
– dane zamawiającego lub dane do faktury vat
– forma płatności
– wytyczne do stworzenia projektu lub plik z projektem

Co powinno znajdować się w moim zamówieniu?

Powinny znajdować się następujące informacje.
– rodzaj zamawianego produktu np. ulotki
– rozmiar np. A6
– kolorystyka np. kolorowa
– rodzaj zadruku np. dwustronny
– rodzaj papieru np. kreda 135 błysk
– ilość
– opcje dodatkowe np. dziurkowanie, zszywanie, foliowanie
– dane zamawiającego lub dane do faktury vat
– forma płatności
– wytyczne do stworzenia projektu lub plik z projektem

Co, jeśli moje zamówienie jest nieprawidłowo przygotowane?

W takim przypadku mailem przesyłamy wskazówki jak prawidłowo przygotować zamówienie.

Co, jeśli moje zamówienie jest nieprawidłowo przygotowane?

W takim przypadku mailem przesyłamy wskazówki jak prawidłowo przygotować zamówienie.

Jaki jest czas realizacji mojego zamówienia?

Wszystkie zlecone prace staramy się wykonać maksymalnie na następny dzień. Produkty typu ulotki, wizytówki w małych nakładach drukujemy w ciągu 1 godziny. Jeśli nie będziemy w stanie dotrzymać wyznaczonego przez klienta terminu poinformujemy o tym podczas składania zamówienia

Jaki jest czas realizacji mojego zamówienia?

Wszystkie zlecone prace staramy się wykonać maksymalnie na następny dzień. Produkty typu ulotki, wizytówki w małych nakładach drukujemy w ciągu 1 godziny. Jeśli nie będziemy w stanie dotrzymać wyznaczonego przez klienta terminu poinformujemy o tym podczas składania zamówienia

Jakie są etapy realizacji mojego zamówienia?

– zlecenie zamówienia przez klienta
– potwierdzenie zamówienia przez drukarnie wraz z wyceną lub wytyczne do poprawy zamówienia
– ostateczne potwierdzenie przez klienta
– druk
– obróbka produktu
– odbiór przez klienta lub zlecenie dostawy

Jakie są etapy realizacji mojego zamówienia?

– zlecenie zamówienia przez klienta
– potwierdzenie zamówienia przez drukarnie wraz z wyceną lub wytyczne do poprawy zamówienia
– ostateczne potwierdzenie przez klienta
– druk
– obróbka produktu
– odbiór przez klienta lub zlecenie dostawy

Czy jest możliwość wydruku w trybie ekspresowym?

Wszystkie zlecone nam prace wykonywane są na bieżąco. Dopasowujemy termin realizacji indywidualnie do potrzeb każdego klienta.

Czy jest możliwość wydruku w trybie ekspresowym?

Wszystkie zlecone nam prace wykonywane są na bieżąco. Dopasowujemy termin realizacji indywidualnie do potrzeb każdego klienta.

Czy mogę anulować swoje zamówienie?

Po potwierdzeniu zamówienia do druku anulowanie jest możliwe tylko i wyłącznie jeśli nie zostało uruchomione drukowanie przez operatora maszyny, oraz jeśli nie zostały zakupione materiały do zamówienia.

Czy koszt z kalkulatora zamówienia jest ostateczny?

Jeśli wszystkie parametry zostały prawidłowo określone przez klienta to koszt taki jest ostateczny. Jeśli produkt jest nieprawidłowo skonfigurowany klient zostanie o tym poinformowany wraz z wytycznymi jak prawidłowo skonfigurować produkt.

Czy koszt z kalkulatora zamówienia jest ostateczny?

Jeśli wszystkie parametry zostały prawidłowo określone przez klienta to koszt taki jest ostateczny. Jeśli produkt jest nieprawidłowo skonfigurowany klient zostanie o tym poinformowany wraz z wytycznymi jak prawidłowo skonfigurować produkt.

W jaki sposób mogę zapłacić za zlecenie?

Sposoby zapłaty są następujące:
– płatność gotówką
– przedpłata na konto na podstawie faktury vat
– przelew (tylko po wcześniejszym ustaleniu z naszym pracownikiem)

Co, jeśli odebrana praca jest niezgodna z moim zamówieniem?

W takim przypadku klient ma prawo do złożenia reklamacji którą rozpatrujemy maksymalnie 1 dzień.

Co, jeśli odebrana praca jest niezgodna z moim zamówieniem?

W takim przypadku klient ma prawo do złożenia reklamacji którą rozpatrujemy maksymalnie 1 dzień.

Czy mogę w trakcie zlecenia zmienić formę płatności?

Istnieje taka możliwość, ale tylko i wyłącznie po wcześniejszej konsultacji z naszym pracownikiem.

Czy mogę anulować opłacone wcześniej zlecenie?

Anulowanie opłaconego już zamówienia jest możliwe tylko i wyłącznie jeśli nie zostało uruchomione drukowanie przez operatora maszyny, oraz jeśli nie zostały zakupione materiały do zamówienia.

Kiedy otrzymam fakturę za wykonane zlecenie?

Jeśli zamówienie jest na przedpłatę, fakturę vat wystawiamy na podstawie zamówienia przed wykonaniem usługi i przesyłamy do klienta.

W jaki sposób mogę odebrać zamówienie?

Zamówienie można odebrać w naszym punkcie obsługi klienta lub nasz kurier dostarczy zamówienie na wskazany adres.

Czy zamówienie mogę oderbać przez własnego kuriera?

Tak, można po zamówienie wysłać własnego kuriera po wcześniejszej konsultacji z naszym pracownikiem.

Czy przesyłka jest zabezpieczona przed uszkodzeniem?

Tak, wszystkie nasze przesyłki są zabezpieczone przed uszkodzeniem.

Czy przesyłkę może odebrać kierowca taksówki?

Tak, zamówienie może odebrać kierowca taksówki. W przypadku płatności gotówką kierowca taksówki musi zapłacić za odbierane zlecenie.

Czy przesyłkę może odebrać kierowca taksówki?

Tak, zamówienie może odebrać kierowca taksówki. W przypadku płatności gotówką kierowca taksówki musi zapłacić za odbierane zlecenie.

W jakich godzinach mogę odebrać zamówienie?

Zamówienie można odebrać w naszym punkcie obsługi klienta przy al. Solidarności 83/89 w godzinach pon-pt.: 8.00-20.00, sob.: 9.00-15.00

Co, jeśli zapomniałem odebrać zleconej pracy?

W takim przypadku będziemy przypominać się i wzywać do odbioru.

Czy mogę nie odebrać zleconej pracy?

Zlecenie i potwierdzenie wykonania zamówienia zobowiązuje klienta do jego odbioru. W przypadku nie odebrania zleconej pracy podejmujemy odpowiednie czynności prawne.

Czy mogę nie odebrać zleconej pracy?

Zlecenie i potwierdzenie wykonania zamówienia zobowiązuje klienta do jego odbioru. W przypadku nie odebrania zleconej pracy podejmujemy odpowiednie czynności prawne.

Jaką technologią drukuje wasza drukarnia?

Nasza drukarnia drukuje technologią druku cyfrowego czyli bezpośrednio z nośnika danych bez potrzeby przygotowywania form drukarskich.

Co to jest druk cyfrowy, czym różni się od druku offsetowego?

Dzięki możliwości druku bezpośrednio z nośnika danych wydruk otrzymujemy w ciągu kilku minut. Możemy każdy plik lub jedną stronę wydrukować w minimalnej ilości 1 kopii. W druku offsetowym dla każdego pliku musimy wykonać formy drukarskie, których koszt jest opłacalny przy dużych nakładach.

Czy zamówione przeze mnie wydruki będą wysokiej jakości?

Nasza drukarnia posiada bogato wyposażone zaplecze techniczne, dzięki któremu wszystkie zlecone nam prace wykonywane są na najwyższym poziomie. Dotyczy to wydruku jak i obróbki końcowej produktu. Jako jedna z nielicznych drukarni posiadamy maszynę drukującą o jakości najbardziej zbliżonej do druku offsetowego.

Back to top